راهنمای استفاده از خدمات کتابخانه

تهیه و تنظیم: فاطمه انوری
سال تحصیلی: 98 - 97



تاریخچه کتابخانه
کتابخانه مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) در سال 1368 به صورت یک کتابخانه کوچک و غیر تخصصی با تعداد محدودی کتاب در یک فضای کوچک درون بخش زنان افتتاح شد ، پس از آن در سال 1370 به صورت تخصصی در محل کنونی کتابخانه که شامل مخزن کتابخانه و سالن مطالعه و بخش سمعی و بصری بود با تعداد 17 قفسه کتاب به صورت کتابخانه تخصص شروع به کار نموده است.

اهداف کتابخانه مرکز:
کتابخانه مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س)  با هدف تامین منابع و اطلاعات مورد نیاز دانشجویان و هیئت علمی و فضایی جهت مظالعه ایجاد شده است .اهداف کلی این مجموعه عبارتست از :
الف: گردآوری و سازماندهی مجموعه ای متعادل و متناسب از منابع تخصصی مورد نیاز اساتید و دانشجویان و پرسنل مرکز
ب : سازماندهی موثر مجموعه به منظور سهولت دسترسی به آن
ج. مکانیزاسیون کامل منابع و خدمات کتابخانه و ایجاد دسترسی آسان به بانکهای اطلاعاتی موجود

سیستم  کتابخانه :
کتابخانه به صورت سیستم باز اداره می شود و امکان دسترسی آزاد به قفسه های کتاب وجود دارد.

سازماندهی مواد کتابخانه به روش طبقه بندی (NLM ) می باشد.

جامعه استفاده کننده :
علاوه بر رزیدنتها  و اساتید زنان , کلیه اساتید , دانشجویان وکادر دانشگاه علوم پزشکی تبریز می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبراز منابع کتابخانه بهره مند گردند.
 بعلت محدود بودن ظرفیت سالن مطالعه , فقط رزیدنتهای زنان  و اکسترن و انترنهایی که بخش زنان را میگذرانند  مجاز به استفاده از سالن مطالعه می باشند.

 
 بخش مخزن کتابخانه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی14 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 13 در خدمت مراجعین محترم میباشد .

سالن مطالعه از ساعت 8 صبح الی 23  همه روزه باز میباشد .
مجلات و پایاننامه ها به هیچ عنوان به خارج از کتابخانه امانت داده نمیشوند.
مدت امانت کتاب دوهفته خواهد بود و در صورت نیاز به مدت یک هفته تمدید خواهد شد.
در صورت گم شدن و یا آسیب دیدن کتاب امانت گیرنده موظف است نسخه ای از کتاب را تهیه کرده و به کتابخانه تحویل دهد.

 
مقررات استفاده از سالن مطالعه
به منظور حفظ منزلت کتاب و کتابخانه کلیه اعضا موظند در محیط کتابخانه موارد زیر را رعایت فرمایند
1. به همراه داشتن کارت عضویت سالن مطالعه
2. اجتناب از رفتارهای مغایر با اصول اسلامی و اخلاقی
3. اجتناب از خوردن و آشامیدن در فضای سالن
4. حفظ کامل سکوت و آرامش
5. حفظ نظم و پاکیزگی کتابخانه
6. اجتناب از استفاده از تلفن همراه در سالن مطالعه